StøttekontaktFormålet med støttekontakter er å fremme livskvalitet gjennom målrettede fritidsaktiviteter. Innholdet i tjenesten tilpasses individuelt i samarbeid med den enkelte og/eller dens foresatte/pårørende/hjelpeverge. Tjenesten er gratis. Tjenesten er hjemlet i Lov om kommunale helse- og omsorgstjenester m.m.§3-1 og §3-2 nr.6 bokstav b. Alle ansatte har taushetsplikt etter Forvaltningslovens § 13 og Helse- og omsorgstjenesteloven §12-1. Hvem kan få tjenesten Personer som på grunn av fysisk eller psykisk sykdom, skade eller lidelse har behov for nødvendige helse- og omsorgstjenester. Personer som må ha hjelp til å komme seg på/utføre fritidsaktiviteter, og/eller ha sosial kontakt med andre. Hva kan du forvente av oss At vi møter deg med respekt, åpenhet og kvalitet ifht. kommunens etiske retningslinjer. Tjenesten tildeles etter søknad og tilrettelegges ut fra den/de enkeltes behov. At kontakten med deg og dine pårørende bærer preg av tillit og respekt. Det inngås oppdragsavtale mellom støttekontakt og Sør-Aurdal kommune som utbetaler lønn etter timeliste attestert av deg. Støttekontakt holder avtaler og gir beskjed ved endring Tjenesten innebærer sosialt samvær Støttekontakten skal følge deg til ulike fritidsaktiviteter Dine interesser og ønsker skal vektlegges Bidra med rådgivning og tilrettelegging i sosiale sammenhenger Hva forventer vi av deg Gi oss tilbakemelding om du ikke er fornøyd med måten våre tjenester utføres på. Du respekterer at vi har taushetsplikt, og av den grunn ikke kan diskutere andre brukere og ansatte. Du har plikt til å gi beskjed til tjenesten som fattet vedtaket hvis forutsetningen for søknaden endres. Du holder avtaler og gir beskjed ved endring. Du eller dine må attestere på timeliste at tjenesten er mottatt. Hvordan gå fram Søknadsskjema kan ikke leveres elektronisk grunnet personvern. Om en annen søker på vegne av deg, må vedkommende ha fullmakt. Fullmakt legges ved søknaden som vedlegg. Dersom du har behov for hjelp til å fylle ut skjema eller har spørsmål, kan du kontakte tjenesten. Det innhentes nødvendige opplysninger fra deg - eventuelt ved et hjemmebesøk og/eller annet behandlingspersonell etter samtykke, for å kunne gjøre en helhetlig og faglig vurdering av søknaden. Skriftlig søknad sendes til: Sør-Aurdal kommune Tildelingskontor Tingvollbakkin 15 2930 Bagn Klagemuligheter Vedtak etter Lov om kommunale helse – og omsorgstjenester kan påklages etter Pasient – og brukerrettighetsloven kap. 7, til Fylkesmannen. Klageadgang vedrørende saksbehandling etter Forvaltningsloven §§ 28,29. Klagefrist er 4 uker. Dersom vedtaket opprettholdes av kommunen, oversendes det til Fylkesmannen. Klagen sendes til: Sør-Aurdal kommune Tildelingskontor Tingvollbakkin 15 2930 BAGN Sist endret 27.10.2022 13.19